Toch weer wel Kayla Itsines?

IMG_20150416_203653
Sporten is iets wat ik leuk vind en wat ik ook leuk blijf vinden. Momenteel vind ik het heel belangrijk om goed te sporten en ik ben ook elke keer weer op zoek naar een nieuwe uitdaging. Zoals jullie weten ben ik al een keer gestart met de Bikini Body Guide (BBG) van Kayla Itsines en net zo snel weer gestopt, omdat ik het echt te veel en te zwaar vond. Inmiddels sport ik al weken tussen de 4 en 6 keer in de week dus ik denk dat het te doen moet zijn. Let’s do this!

Voor de mensen die niet weten wat dit programma inhoudt hier even een korte samenvatting. Kayla Itsines is een vrouw die The bikini body guide heeft opgesteld, een programma van 12 weken. Je doet per week 3 krachttrainingen die zij heeft opgesteld. Per krachttraining heb je twee rijtjes met oefeningen en het aantal erbij. Elk rijtje doe je 7 minuten en daarna nog allebei een keer 7 minuten. In totaal ben je dus 28 minuten kwijt. Verder doe je per week 3 keer liss, wat je in kan vullen met wandelen, zwemmen, fietsen enz. Het belangrijkste is dat je in elk geval 45 minuten bezig bent.

Waarom eerst stoppen en daarna toch weer beginnen? Ja logisch dat je dat denkt, maar voor mij zelf is het nu misschien toch net wat meer de juiste tijd om te beginnen. Toen ik de vorige keer begon sportte ik al wel, maar nog lang niet zo veel als nu. Ik merk aan alles dat mijn conditie ver vooruit is gegaan en dat mijn lichaam meer aan kan. Ik doe twee groepslessen na elkaar en daarna ga ik nog vrolijk hardlopend naar huis. De voornamelijke reden dat ik de vorige keer was gestopt was toch wel dat het echt te zwaar en te veel zou zijn voor mij, nu denk ik dat mijn lichaam het wel aan kan.

Het begon weer bij me te kriebelen doordat ik zoveel goede resultaten voorbij zie komen op Instagram. Ik volg veel sport Instagrammers en bij bijna allemaal komt dit programma voorbij. Als zij het kunnen moet ik het ook kunnen. Vorige week stuurde Marie mij een berichtje over dit programma. Doordat ik zei dat ik het te zwaar vond wilde ze het toch niet doen. Toen dacht ik wat nou als we het samen toen en tegelijk beginnen? Dat vond ze een tof idee en op die manier gaan wij vandaag (als jullie dit lezen) starten met de Bikini Body Guide van Kayla Itsines.

Ik ben heel erg gemotiveerd! Heb heel veel zin om te knallen en gewoon lekker te kunnen sporten. Afgelopen week heb ik me al aan het programma gehouden en dit moet lukken. Ik heb wel mega spierpijn elke keer na de workouts maar dat maakt niet uit. Spierpijn laat mij weten dat er iets gebeurt in mijn lichaam en dat vind ik heerlijk! Sore. The most satisfying pain in the world.

Ik heb alleen een probleempje. In de eerste 4 weken moet je nog aan liss doen, wat inhoudt dat je hartslag niet heel hoog mag zijn. Ik ben nog bezig met het Start 2 run programma en dit ga ik afmaken ook. Daarom ga ik mijn liss invullen met deze lessen, wat dus eigenlijk zwaarder is dan mag in de eerste paar weken. Maar dat moet lukken! Marie, we can do this! Wish us luck!

Liefs, Esther

27 gedachtes over “Toch weer wel Kayla Itsines?

  1. Succes! Ik ben laatst ook weer gestopt omdat ik het te zwaar vind. Wil nu 2x per week naar FunXtion in de sportschool, dat lijkt er een beetje op. Dus misschien dat ik het over een maand ofzo kan proberen als m’n conditie dan wat verbeterd is :)

    1. Oh ja slim, funXtion hebben ze niet bij ons in de sportschool, klinkt tof haha! Ja het is zwaar, ik bedenk me nu ook weer: Waar ben ik aan begonnen? Maar ik moet even doorzetten!! Liefs

  2. We gaan dat heel goed doen meid!! Ik ben echt blij dat we het samen doen :-)! Alleen is maar alleen en dan geef ik sneller op op zware momenten! Veel succes en ik hoor straks hoe het gaat! Liefs xx

    1. Jamen självklart är jag med på det, bara det blir Mustang P51 som är på bilden. Vägen till stugan är framkomlig, enligt Olle. Även plogat ned till fältet från virkesterminalen. Alla kommer väl imomnog??Pårinner om att det är hög tid att göra det nu! Ni som inte betalt medlemsavgiften alltså.Vänliga men bestämda hälsningar från Peo

    2. Seems like a simple logic problem…IF we continue to follow the president’s path in Iraq THEN the war is lost.We are going to follow the President’s path because he refuses to listen to reason.Thus, the war is lost.

  3. Goed bezig zeg! Ik hou eigenlijk niet zo van hypes/dingen die iedereen doet, maar die foto’s zijn zeker erg motiverend. Ik twijfel steeds meer of ik hier toch niet aan wil beginnen…

    1. Ag Sis, it’s gotta be SO confusing. Ask Damien what he wants you to do. Maybe he wants to talk to him alone too. Maybe you can go with him and help with the initial “ice-breaker” between them. I think it would be easier on YOU if you didn’t have to sit through the entire visit aswell. Strongs, thinking of you. Love you!.-= Brigitte´s last blog .. =-.

Geef een reactie

