Hoe om te gaan met een baaldag!

IMG_20150401_120000
Vandaag is het tijd om ook een negatieve kant van het leven (wow dat klinkt ernstig) met jullie te delen. Ik bedoel het allemaal niet zo ernstig als het is, ik heb het gewoon over een ongelooflijke baaldag. Iedereen heeft deze wel eens als ik mijn omgeving moet geloven. Vandaag deel ik met jullie hoe je deze dag (hopelijk) kan overleven!

Mijn blog is over het algemeen positief opgesteld, maar ik vind het wel zo eerlijk om ook naar jullie te uiten dat ik wel eens een baaldag heb. Het lijkt misschien alsof alles altijd goed gaat, maar nee.. Ook ik kan wel eens flink liggen huilen in bed. Hoe kom je deze dag het beste door? Niet! Haha nee, vandaag deel ik mijn tips met jullie om deze dag het allerbeste door te komen. Ik hoop dat jullie er iets aan hebben.

Denk aan jezelf
In het dagelijks leven zet ik mezelf altijd op de laatste plaats. Eerst help ik andere mensen, dan denk ik pas aan mezelf. Op ontzettende baaldagen wanneer ik het liefst de hele dag in bed lig te huilen denk ik juist veel aan mezelf. Ik luister goed naar mijn lichaam en soms kies ik er ook voor om een afspraak af te zeggen. Belangrijke dingen als school zeg ik liever niet af, maar soms is het echt beter om even een dagje thuis te blijven en goed voor jezelf te zorgen. Luister naar je eigen lichaam!

Zet je principes even aan de kant
Momenteel ben ik bezig met gezond eten en veel sporten. Op baaldagen zet ik dit even aan de kant. Meestal kies ik voor die dag 1 iets wat ongezond is waar ik dan heerlijk van mag genieten (lees: als ik dit niet doe eet ik alles op wat we in huis hebben). Ja, van sporten kan je opknappen, maar soms is het echt beter om dit even niet te doen. Ik voel voortaan wel wanneer ik wel kan gaan en wanneer niet. Als ik me echt ellendig voel kan ik maar beter thuis blijven, want als ik wel ga en het valt tegen voel ik me alleen maar ellendiger als ik thuis kom. Een dagje je principes aan de kant zetten is niet erg. Sterker nog: als je dit niet doet kan de baaldag misschien wel een baalweek worden en dat willen we niet.

App alle lieve mensen om je heen
Lieve woorden horen doet ons allemaal goed. Ik vind het zelf ook moeilijk om aan anderen aan te geven dat ik een baaldag heb, maar tegenwoordig heb ik er steeds minder moeite mee. De lieve mensen om mij heen zeggen op zo’n momenten echt de juiste dingen en dat kan zo goed doen. Misschien heb je wel zo’n lief persoon om je heen die gelijk aan komt zetten met een chocoladereep! En laat dat nou net zijn waar je op zat te wachten!

Me-time
Ga na wat jij wilt. Waar kan je van genieten en kan je je hoofd even leegmaken? Ik kan dit bijvoorbeeld door lekker te lezen of uitgebreid in bad te gaan. Deze twee kan je natuurlijk ook combineren met elkaar. Ook vind ik het fijn om even in bed te liggen en mezelf flink zielig te vinden. Medelijden met mezelf heb ik niet, dat is iets waar ik niet zo voor ben, maar je mag best wel even balen van het feit dat je een baaldag hebt. Als je dit een half uur hebt gedaan kan je jezelf gaan verwennen met fijne dingen, heerlijk!

Dit zijn de dingen die ik altijd doe als ik een baaldag heb. Het leukste is dat ik dit schrijf aan het einde van een baaldag waar ik even goed aan mezelf heb gedacht. Dit heeft me goed gedaan. Aan het einde van de dag heb ik weer zin om er met goede moed tegenaan te gaan, net als nu! Ik hoop dat ik jullie een beetje heb geholpen met deze tips. Als jullie voor mij nog tips hebben, let me know!
Liefs, Esther

11 gedachtes over “Hoe om te gaan met een baaldag!

  1. Goeie tips! Ook bij mij is het niet altijd rozengeur en maneschijn dus deze komen altijd wel eens van pas. Fijn dat je hier ook aandacht aan besteedt. Liefs!

    1. Ademáis dos elementos que nos dixo Ángel, tamén forman parte dunha articulación:-As bursas, son bolsas cheas de líquido, localizadas entre os ósos e ligamentos que axudan a amortiguar a fricción nunha arÃiuulacit³n.-Fémcr, é o óso do muslo.-Tibia, é o óso da espinilla.-Rótula, é a tapa do xeonllo.-Menisco, é o cartílago de forma semilunar que se atopa no xeonllo e noutras articulacións.

  2. snap helemaal wat je bedoeld. Ik lig dan het liefst de hele dag in bed, kijk wat films/series en eet wat chips waarschijnlijk is dat niet echt een goede tip.

Geef een reactie

