Help me with my guilty pleasure: chips!

IMG_20150331_093835Oké, lieve volgers, vandaag wil ik jullie een keer om tips vragen. Ik weet dat het meestal andersom zo is, maar ik denk dat jullie me echt kunnen helpen! Lezen jullie mee?

My guilty pleasure.. Chips
Ik geef toe, ik kan er niet van afblijven. Als het in de kast ligt, moet het op. Ik kan het echt niet uit mijn hoofd krijgen en ik ben er klaar mee. Mijn gezonde voedingspatroon wordt beter en beter, maar dit blijft. Het moet moet moet weg! Daarom vraag ik jullie vandaag om tips.

Tips..
Tips om de chips te laten staan, maar natuurlijk ook andere dingen. Als je zelf ook een guilty pleasure hebt kan je dus de tips in de comments bekijken. Laten we afspreken dat ik een lijstje maak van de tips die jullie geef en die op allerlei plekken in mijn huis ga hangen. Zodat ik er vet vaak aan herinnert ga worden en dus hopelijk van de chipjes af kan blijven.

Helpen jullie mij?
Alvast heel erg bedankt!
Liefs, Esther

24 gedachtes over “Help me with my guilty pleasure: chips!

  1. Gewoon geen chips kopen, dat is de enige oplossing denk ik. Verder helpt het mij vaak om een glas water te drinken als ik denk dat ik heel erg honger heb.

  2. Geen chips kopen is inderdaad de beste remedie.. Ik maak me er zelf ook schuldig aan, ik begin dan chips te eten met het idee dat ik snel genoeg zal hebben maar voor ik het weet zie ik het einde van de zak al.. Waarom zijn ze toch ook zo lekker? :P

  3. Ah chips, dat eet ik dus zoveel liever dan bijvoorbeeld chocola. Ik denk inderdaad dat je het niet in huis moet hebben, en een gezonder alternatief moet kiezen?

  4. Je kunt ook een appel in de oven doen met kaneel, heb je een beetje het knapperige van chips. Hopelijk heb je er wat aan <3

  5. Geen chips kopen maar als je iets te knabbelen wil dan kan je fruit, nootjes of reepjes groenten eten met een yoghurtsausje. Dat is niet zo ongezond. En het helpt ook om dan gelijk ook thee te drinken, dan heb je ook minder trek :)

    Wat ik ook lekker vind is rauwe kool snijden, dit een tijdje in een azijn/citroenmengsel laten wellen en dan heb je ook iets knapperigs.

  6. Haha, is dit serieus? :’D 1 april? Chips is echt heel lekker ja. Bij mij werkt cold turkey altijd het best en ik hou het nu al aardig even vol. Zorg gewoon dat je gezond snackt in plaats van chips. En als je het echt niet kunt laten: elke week 1 klein zakje?

    1. Jaa dit is serieus! Hihi. Ja misschien is kleine zakjes sws een goed idee om in huis te halen. Want als ik aan een grote begin voel ik me de volgende dag ‘verplicht’ om hem op te eten haha, hoezo slecht. Thanks voor je opmerking! Liefs

  7. Ik poets al heel vroeg op de avond mijn tanden, zo heb ik eigenlijk in niets meer zin. Want wat is er nu erger dan iets eten met een muntsmaak in je mond? :D
    Succes! Ik heb gisteren twee halfvolle zakken weggegooid omdat ik het gewoon moet afleren!

  8. Je hoeft te chips niet te skippen, maar je moet het gewoon anders in je leefpatroon passen. Bijvoorbeeld: je mag om de dag een klein schaaltje of je mag een zakje aan het einde vd week eten als je de hele week je doelen (bijvoorbeeld sporten of hw) hebt gehaald. Maak er een beloning van en je gaat hoogstwaarschijnlijk je best doen om je doelen te halen. 2 vliegen in 1 klap dus! :D

  9. Vraag anders aan je pa of ie de chips verstopt? Heel erg haha, maar mijn vriend doet dat ook hoor als we een voorraadje chocola o.i.d. kopen. Normaal kan ik wel sterk zijn, maar soms heb je ineens van die momenten dat je alles wilt eten wat los en vast zit, en dan is het toch wel héél fijn als er niks in huis is of je het niet kunt vinden haha!

  10. Oh, chips is inderdaad zo verslavend! Als je eenmaal één chipje hebt gehad wil je de rest ook, herkenbaar. Tip nummer 1: haal gewoon geen chips meer in huis, dan kan je ook niet verleid worden. Zoek voor je ‘chips-momentjes’ alternatieven voor lekkere snacks. Wat ik erg lekker vind is schijfjes appel bestrooien met kaneel en rozijnen, en een minuutje in de magnetron, DELISH. Of een klein bakje havermout, ook favoriet hier! Succes!

  11. Haha, strategieën die ik toepas, zijn eigenlijk al genoemd. Ik drink een glas water als ik ‘lekkere trek’ heb of pak een stuk fruit. Toen ik nog samenwoonden, haalde ik iedere vrijdag boodschappen. Alleen dan ging er een zak chips in mijn karretje. Daar deden mijn vriend en ik het hele weekend mee. En zo konden we de rest van de week aan het fruit, haha. Dus dat is wellicht een optie: alleen in het weekend chips in huis en verder niet! :) En neem dan één bakje. Dat werkte bij mij goed!

  12. Je kunt de chips vervangen voor een gezondere snack die de behoefte aan iets zoutigs vervangt. Zelf maak ik tegenwoordig af en toe een kikkererwtensnack. Het klinkt raar, maar het is echt heel erg lekker! Het recept komt uit het kookboek van Hemsley + Hemsley en het is simpelweg een blik kikkererwten met 2 el kokosolie en dan op smaak brengen met peper, zout, komijn en cayennepeper. Een half uurtje in de oven en ik garandeer je: je blijft er van eten!

  13. Het is zo herkenbaar, want als er bij ons chips in huis ligt, dan moest dat op. Ook als ik er misselijk van werd. Op dit moment heb ik al 3 maanden geen chips aangeraakt. Je moet er gewoon helemaal niet aan beginnen, want als je begint, moet alles weer op. Kies voor andere tussendoortjes zoals popcorn of nootjes. Dat is voor jou misschien minder verslavend en daardoor eet je er minder van.

Plaats een reactie